Saturday, August 20, 2011

Black

Jag har äntligen lärt mig att dricka mitt kaffe utan socker. Det blir alldeles tillräckligt med sötma ändå. Oftast blir det svart men jag dricker mer o mer Cappucino . Jag har också skaffat en bryggare hemma nu så jag kan skumma mjölken och göra det hemma om jag vill.


Stockrosor är en av mina favoritblommor och bäst gillar jag den svarta.


Det har kommit 30 mm regn senaste dygnet och det håller fortfarande på. "Jag drömmer om Italien..Italiens sköna land..." I oktober bär det iväg dit nästa gång. Treviso, Venedig m fl ställen skall besökas.


Kollade på filmen Kitty I Hollywood igår på TV3. Huvudrollen spelades av Emma Roberts. Mycket nostalgi för den som har läst Kitty-böckerna. Och vem har inte det....


Läs mer om Kitty i Annas blogg. HÄR





9 comments:

Gunnar Deckare said...

Kollar hur kommentarer ser ut i mina nya layout

anemonen said...

Jag tittade på Kitty så klart för hon var ju min inkörsport till deckare. Nu slukar jag deckare på löpande band.

Ingrid said...

Jag slutade med socker i kaffet för många år sedan. Då gick jag ofta på studiecirklar där vi turades om att ha kaffe med oss och det var nästan bara jag som använde socker. Efter några "sockerfria" kvällar så insåg jag att det går lika bra utan socker i kaffet.

Här blev det inte de utlovade 25 mm, utan det har bara kommit måttliga 8, hitintills är det väl bäst att säga.

Ha en skön helg!

Anonymous said...

Här var det höstfint i varma färgtoner.

Den filmen missade jag och det retar mig. Är mer eller mindre uppvuxen med Kitty-böckerna!

Slutade med socker i mitt te för säkert tjugo år sedan och saklnar det inte. Mycket är en vanesak...

Om oss said...

Det var likadant för mig när jag jobbade där var ingen som kunde "låna" mig en sockerbit. Så det fick bli att dricka kaffe utan socker.

Cappucino dricker vi gärna.

Ha det gott.

Britta said...

Det är länge sedan jag slutade med socker i kaffe och te, men dina cappucino ser väldigt goda ut. Så du drömmer om Italien, ja, det förstår jag:-) Hoppas ni får en fin resa!

Agneta said...

Åh vad vackert med svarta stockrosor mot den röda väggen. Har jag aldrig sett tidigare. Läckert! Ser ut som gjorda av siden! fina närbilder :-)

Men kaffe/te utan socker är då inte läckert...blä! Lättare att sluta med socker om man har söt mjölk i kaffet kanske, men då ska den vara varm!
Förstår att Italien hägrar...så en Capuccino med skummad mjölk ger en bra försmak!
Ha det bra!
/Agneta

Gunnel said...

Tack för din kommentar. Jag såg också Kittyfilmen. Den kunde man ju inte missa. Jag sträckläste Kittyböckerna under min tonårstid och likadant gjorde mina döttrar. Bra inkörsport, för vi är nu alla stora deckarfantaster.

ansepanse said...

jag har alltid förut druckit kaffet svart och har just lärt mig att dricka det med mjölk i :) smakar mycket bättre faktiskt
jag tycker också bäst om de svarta stockrosorna
trevligt att du hittade in till mig - välkommen
kramar