Sunday, September 04, 2011

Svensk klassiker


Läser ibland om Maria Langs klassiska deckare. Just nu Mörkögda augustinatt från år 1956. Jag tycker bäst om böckerna där Puck är en av huvudpersonerna. Så är det i denna. När Maria Lang förde in operasångerskan Camilla Martin i handlingen så blev det lite tramsigare tycker jag. Men det kanske är jag som är oromantisk?

Natta är det i alla fall för Svensk fridrott. Bästa svenska placering i VM blev Carros 5:e plats. Var är alla nya talanger?


Ikväll är det premiär för det nya Tv-programmet med Kalle Moraeus. Det ska bli kul att kolla på! Jag gillar verkligen honom.

7 comments:

Anonymous said...

Jag har läst alla böckerna och föredrar nog de första. Lite klurigare på något vis...

Pinglan said...

Svensk friidrott kommer kanske igen. Alla kan ha svackor. Hörde Emma Green på radion igår. Hon grät floder för att det gick så dåligt. Ledsen för hennes skull men inte skulle jag gråta så pga idrottsliga prestationer.

Ha en go´ kväll.

Gunnel said...

Gillar också Maria Lang. De går att läsa om flera gånger.

ansepanse said...

jag tittade istället på Idol som samtidigt gick i 4:an
jag tycker också om Maria Lang
kramar

Mimmi said...

Här kan jag vara med ;) för jag har läst många böcker av henne :)
kram/Mimmi

Rovie said...

Jag vet vem Maria Lang är, eller Dagmar Maria Lange som hon heter. Alltid något för min del.Sedan så.....

Tack för kommentaren. Jo nog får jag frön alltid, har 4 kg i kylen ockdå. Så de klarar nog denna kommande vinter ockdå. Det fylls ju på med annat också.

Hoppas du haft en fin helg

rovie said...

obs kl är inte 02.54 utan 23.54