Saturday, September 03, 2011

Nu fungerar allt

Nu fungera både bredbandet och bredbandstelefonin igen. Enligt Telia var det åskan som var boven i dramat. Jag har dock lite svårt att smälta att det ska vara så långa väntetider hos kundtjänst i telefon. En och halv timme tog det sista av fyra samtal som krävdes. Men när jag väl kom fram så fick jag trevligt bemötande och bra hjälp.



12,69 mbs har jag just nu i hastighet på bredbandet. Det räcker bra för mina behov. Kommer upp i 15 ibland. Det växlar.



Ivkäll är vi borbjudna på kalas. Temat är Italien och jag ser fram emot god mat och dryck. Och framför allt mot att träffa trevliga människor.


7 comments:

Anonymous said...

Skönt att allt fungerar nu. Men jag håller med om kötiderna. Att ringa till Telia kräver tid. En gång skrev jag om ett Telia-problem i min blogg. Då fick jag svar där för Tela "scannar" tydligen nätet...

ansepanse said...

skönt när allting fungerar igen, jag håller med dig om långa väntetider i telefon, jag har också varit ute för det
låter som en jättetrevlig kväll :)
en fin helg till dig nu - kramar

Anita said...

Vilket tålamod i telefonkön. Jag hade nog lagt på telefonen igen och om en stund hamnat ännu längre tillbaka.Vad skönt att det fungera igen. Jag hade ett litet avbrott på internett här en dag och jag blev ganska orolig. Men efter ett kvart fungera det igen.Ha en bra Helg.

antonia said...

Uppkoppling är en rättighet idag, och utan det blir som om man har tappat en viktig del av världen.
Långa telefonköer är fruktansvärt frustrerade, och jag alltid skäller ut den som svara, samt ber jag direkt efter det om ursäkt, för jag vet att felet är inte är hennes, men jag måste lätta på den uppdämda vreden på nåt sätt ändå. :)

Rovie said...

Antar att hälften av tiden gick åt till knapptryckningar 1.2.3 osv.


Ha en trevlig kväll, det låter mysigt.

Svar. Lusten återvänder alltid. Till bloggen alltså.

Agneta said...

Hej, Gunnar!
Bra att allt funkar igen. Långa tf.köer blir det nog p.g.a. personalbrist. Man uppmanas ju till att maila till operatörerna eller skriva på deras hemsida vid problem, så dom verkar ha satsat på personal där i stället.

Men det var rackarns vilken hastighet du har! Jag håller mig till max 2Mbs och det räcker bra för att surfa, ladda upp hemsidan och det går snabbt som attan. Dyrt är det dessutom. Testade en högre hastighet men skillnaden var minimal och priset ännu högre hos Telia.

Har just läst ut Dödligt arv av Donna Leon och den handlar om politik ( 2:a världskriget), korruption, god mat samt Brunetti och hans familj. Tyskland får sig en rejäl känga p.g.a. av Nazismen. Vågat! En kritisk syn på det italienska samhället går igenom de tre böcker jag läst. Även i denna tar hon upp invandrare och uttalar sig negativt och nedlåtande.
Tyvärr är själva handlingen inte så lyckad. Ett mord där upplösnigen blir som ett platt fall är trist. Men det är en lagom trevlig bladvändare annars, bortsett fr. allt tjafs om kriget och resultatet av det.
En deckare i min smak ska skrivas av Michael Connelly... :-)
Har en som står på tur :-)
Ha det bra!
/Agneta

Inger Maryissa said...

Jobbigt när åskan ställer till det och när Internetuppkopplingen inte funkar
Ja, ibland kan väntetiderna hos Telia vara långa men samma som du har jag mötts av trevligt bemötande
Trevlig bild med din dator och din blogg på skärmen
Ha det så gott och ha en fin ny vecka som kommer