Thursday, September 29, 2011

Otroligt! Sommarvärme äntligen


21,7 grader varmt i skuggan är inte dåligt så här i slutet av september. Härligt!

Härligt ska det också bli att åka till Italien igen om några veckor. Allt är bokat och klart för Treviso, Venedig med flera platser. Jag hoppas att jag mår lite bättre då än jag har gjort nu ett tag. Fast å andra sidan kanske resan blir rena medicinen?

En av anledningarna till att Venedig lockar är Donna Leons deckare som oftst utspelar sig där. A question of Belief  är en av hennes senaste med kommissarie Brunetti i huvudrollen. Vet inte om den ännu har översatts till svenska? Jag läser helst hennes böcker på engelska.

5 comments:

Tristan said...

Flott vær her også med sol og nå 19 grader. Har brukt mye tid ute i dag for å prøve å ta flere fuglebilder.

Anita said...

Det är mycket fint i Venedig. Glöm inte bort Marcusplatsen med alla duvorna.Jag hoppas du mår bättre innan du ska resa.
Här är också nästan 22 grader varmt. Jag tror att solen tog semester i Juli för att återkomm nu i September*ler*Ha det bra/Anita

Ingrid said...

Visst är det underbart att vi fick några fina dagar till innan höstrusket tar vid.

Krya på dig, så att du kan få njuta riktigt av resan till Italien.

Kram

Anonymous said...

Härligt med en resa som väntar så här på höstkanten. Dessutom slipper ni den värsta turistanstormningen. Inte fel det heller.

Anonymous said...

Vad härligt att åka till Italien snart! Säkert varmt och skönt också. Undrar varför du mått dåligt och hoppas att du kryar på dig ordentligt!

Trevlig helg