Tuesday, September 27, 2011

Akupunktur

Jag blev sjukskriven även denna veckan. Prövade med akupunktur igår som smärtlindring. Svårt att säga hur mycket det fungerar men det gör i vart fall ingen skada. Jag har prövat förut men aldrig med ström i nålarna vilket jag fick igår.

Min käre släkting (och mycket bokkunnige), Lennart Carlstedt, skriver att han nog sätter Åsa Larsson före Camilla Läckberg som svensk deckardrottning. Jag står nog fast vid att Camilla är drottningen med tanke på hennes framgångar. Men jag tycker också att Åsa Larsson är snäppet bättre faktiskt. Hon är aktuell nu med boken Till offer åt Molok . Vi får dock vänta till mars 2012 innan den här boken kommer ut.
Tidigare böcker av Åsa Larsson:


6 comments:

Anonymous said...

Åsa Larsson är inte tokig alls. Vet inte vem jag sätter först men läser gärna båda.

Hoppas värken ska bli bättre!

Ingrid said...

Jag gillar också Åsa Larsson och tycker nog att hon skriver bättre än Camilla Läckberg.

Hoppas att du får lindring av akupunkturen!

Ha en fin tisdag!

ansepanse said...

jag tycker också om Åsa Larsson, tror också att hon skriver snäppet bättre
jag har också haft akupunktur med ström i, det känns rätt skönt men för mig blev smärtlindringen bara någon timme
kramar

Mimmi said...

Jag har fått sånt och jag tyckte det hjälpte :)
Jag tycker vi har fått många höstfärgar här i Karlstad :) Precis utan för mitt fönster har jag träd som lyser gul röda :)och de dalar sakta ner på backen :) Idag har vi i alla fall underbart väder här :) så jag vet inte om jag skall åka ner till stan eller om det blir Mariebergskogen :)
kram/Mimmi

antonia said...

Jag har gått på akupunktur men stod inte ut när de manipulerade med nålen. Det kändes som om snurrade upp en nerv. Stod bara inte ut. Så jag vet inte om det skulle ha hjälpt gav upp halvvägs.

Men det är farligt att bli pensionär har jag hört ;)

Inger Maryissa said...

Trist att du fortfarande har sån värk...sånt tar på krafterna
Intressant detta med akupunktur.....och hur accepterat det nu blivit inom vården
Hoppas du får må bättre snart