Friday, July 15, 2011

Linbana

Vi hittade ett gammalt foto på farmen. Det är Gösta nu snart 96 år med sin dåvarande fästmö. Svårt att tidsbestämma men jag gissar att det är tagit på 1950-talet. Jag litar sällan på konstruktionen i olika linbanonor och undviker att åka i dom. Den här varianten skulle jag definitivt aldrig drömma om att åka i.





Det dyker upp nya bekanta i Google+ varje dag. Än så länge inget riktigt alternativ till Facebook dock. Just nu har jag fyra "vänner" google + att jämföra med hundratjugofyra i Facebook.

6 comments:

Ingrid said...

Hejsan Gunnar och tack för kommentaren hos mig!

Det var en härlig gammal bild. Man undrar hur säker den konstruktionen egentligen var.

Kram och ha en fin helg!
/Ingrid

Anita said...

Det var en fin gammal bild. Jag hade inte hellre gått i en sådan.den ser inte ut att vara särskilt säker. Ha en bra dag/Anita

Vicke said...

den ser inte så säker ut, du hittar mig här nu
http://samhalletifokus.bloggplatsen.se/
ha en trevlig helg

Znogge said...

En sådan har jag åkt i. När jag var liten och vi var i Åre! I dag hade jag inte gjort om det...

Britta said...

Jag älskar gamla foton, men lite trångt kanske att åka i den linbanan:-) Det var ett fint foto i alla fall. Hoppas din helg blir bra! Britta

Inger Maryissa said...

Visst är det trevligt att hitta såna gamla foton.
och man är så glad att de finns kvar

Intressant detta med Google+ men får väl vänta tills jag får en inbjudan för att testa
det var likadant när Google mail började,
att det var inbjudningar först innan alla kunde få det
ha det så gott