Friday, July 22, 2011

Gömd deckare

Jag har vänta länge på Ann Cleeves bok Hidden Depths (dolda djup) som jag reserverat på biblan. Som tur var upptäckte den observanta bibliotikarien att jag hade kryssat i en ljudversion som inte kommit ut än. Nu står jag i kö för en pappersvariant.. Den finns inte i e-format att ladda ner heller.


Regn och åskväder drar fram över landet. Lutar åt en helg med i huvudsak inomhusaktiviteter.

Jag har hittat en bra länk och en intressant Google+-are (kan man säga så?) Se länken nedan. Han som skriver mycket intressant om detta nya sociala medium heter Ben Parr och är journalist




Den som vill pröva Google+ kan skriva till mig på gunnarcarlstedt@gmail.com så skickar jag en inbjudan.


4 comments:

Katrin said...

Läser du på Engelska? Själv har jag fått låna dotterns "Kindle" och blivit helfrälst. En hel drös av positiva saker som att man kan ha massor av böcker med sig på semestern utan att behöva släpa på dem, man kan läsa utan att ha en lampa på, man kan ha de uppställd i sängen och behöver inte hålla i "boken" mm. Dessutom finns en hel otrolig mängd böcker att ladda ned ifrån nätet...
;o)
Enda abret är att jag skulle vilja ha en egen men INTE en ifrån Amason. Vet du om någon annan läsplatta, som är bättre?

Znogge said...

Jag råkade också beställa fel och fick vänta länge för mitt bibliotek var inte lika på hugget. Annars har de väldigt bra service tycker jag.

kloktok said...

Lät som en spännande deckare! Hoppas det inte dröjer alltför länge med boken. Ja, vädret är synnerligen flexibelt. Här hade visst åskat i natt men jag hörde ingenting...

Trevlig helg!
Fridens liljor

Ingrid said...

Här börjar det mullra i öster, så det blir nog en orolig fredagskväll. Hoppas att vi får behålla elen den här gången.

Ha en skön fredag!