Friday, October 13, 2006

Kost och motion


..."En sund själ i en sund kropp..." ett talesätt som inte är så dumt...

Jag tror mycket på regelbunden motion.Det har tidigare mest bestått av löpning.In.lines åkning och cykling har jag också testat en hel del.Numer är det mest långa promenader som gäller.Helst i skogen om det går.Just nu pågår älgjakten och då håller jag mig till cykel o promenadvägar.

Jag äter "semivegetarisk" kost.Det innebär i princip allt utom kött.Det blir mycket frukt varje dag.Och så ett glas granatäpplejuice som innehåller mycket oxidanter.
Att äta mycket fisk tror jag också på.Det innehåller nyttigt fett och höjer inte kolestorolvärdet.
Gunnar

1 comment:

Ingrid said...

Hej Gunnar!
Tack för "utläggningen" i min dagboksgb. När man skrivit in en kommentar i din blogg i Aftonblader får man ett meddelande att du ska godkänna det innan det publiceras, så det är helt ok.

En sund själ i en sund kropp, visst är det så! Kropp och själ är beroende av varandra. Mår inte själen bra, hjälper ingenting, då mår inte kroppen heller bra. Å andra sidan så måste vi ju försöka att sköta vår kropp så gott vi kan, speciellt nu när man börjar bli lite äldre. Det gäller att tänka till och se upp så att man inte bara sitter framför datorn och degar. Därmed avslutar jag den här något röriga "utläggningen" för att ta mig en promenad.
Ha en riktigt trevlig helg både två!
Kram Ingrid