Saturday, September 23, 2006

Deckare

Jag är inne i en period där jag läser mestadels deckare.Undantaget är "Jag valde mitt liv" av Sigrid Kahle från Uppsala.
Jag har testat att läsa all Henning Mankells böcker om polisen Wallander från Ystad i en följd.Även om varje bok har en egen handling så hänger böckerna ihop.
Nya deckarnamn för mig är Åsa Larsson och Camilla Läckberg.Jag har just köpt deras debutböcker så får vi se om jag gillar dom tillräckligt mycket för att läsa fler av deras alster.
Den isländske författaren Arnaldur Indridason har kommit ut med en ny bok också.Jag har tidigare läst bla Kvinna i Grönt.En författare som skriver ganska likt denne är Peter Robinsson.Hans " En ovanligt torr sommar" tillhör mina favoriter.Även han har kommit ut med en ny bok som jag också planerar att läsa snart.
Gunnar

No comments: