Saturday, July 09, 2011

Glädje

Vi tittade på filmen Glädjekällan igår på SVT. Jag har sett den ett par gånger men den känns fortfarande lika bra. Den ingår i en filmserie av Richard Hubert om de sju dödssynderna. Glädjekällan skall enligt uppgift symbolisera Vreden men det blir helt obegripligt för mig. För mig är den bara värme.





En sak som jag inte har lagt märke till förut är att det finns en scen som uppenbarligen är inspelad på Söderåsen i Skåne. Det beror på att det var först förra året som vi besökte detta fina naturreservat. För den som har sett filmen så är det scenen där Ragnar (spelad av Sven Lindberg) lyssnar på göken som gal i öster.




FOTON OVAN FRÅN SÖDERÅSEN GUNNAR CARLSTEDT 2010

Och så håller jag tummarna för Sverige i fotbollsVM idag. Jag tycker att det är en 50/50 chans att dom går vidare till semin.

1 comment:

Kristina said...

Va fint du har fått på bloggen. Har inte sett denna film, men den finns väll att hyra på DVD. Videobutiken i närh där jag bor slutar hyra ut från o me aug. Där man sen kan hyra ska det bli betydl dyrare. Dödssynderna känner jag igen mig i när det gäller mitt tid leverne. Hoppas också att Sarah mår mkt bättre nu. Ska kika in hos henne strax. Va gillar du skådesp som spelar den nya Barnaby? Har läst två himla spännande deckare, Glasbruket o Frostnätter av isländska förf, Arnaldur Indridason. Bra i det stora hela från börj till slut. Man misstänker nästan alla.

skjut den här pilen ▬▬▬►till alla Du bryr dig om. Om du får 5 tillbaka, är du verkligen älskad ; )
♥¸.•´¯`♥ **
(⁀‵⁀) ~ ~ ~.
`⋎´ `¸.•°*”˜˜”*°•`
Har fått pilen från Agnetha o Hemimamma.



Var rädd om dig o hälsa fam så mkt!

Många varma kramizar!