Sunday, October 16, 2011

Ännu en bra Svensk deckarförfattarinna

När vi var på Sardinien i maj så bodde vi i en semesterlägenhet. I trappuppgången fanns ett inofficiellt bytessystem för böcker. Man kunde lämna en bok där och ta en annan. Det fanns en del svenskar i samma uppgång så det fanns böcker på både svenska och engelska. Ett bidrag från mig var Kristina Appelqvist debutbok, Den Svarta Löparen. Hoppas att den som tog den blev lika nöjd som jag.



Nu har Kristina Apelqvist kommit ut med ännu en bok "den som törstar" Hoppas att den är lika bra som den första



c

10 comments:

Uno said...

Kul!!! Ska läsa, lovar. Tak Gunnar!

Ingrid said...

Den ser spännande ut och jag gillar ju deckare, så den ska jag försöka få tag i.

Tack för tipset och ha en fin söndag!
Kram

Anonymous said...

Tack för tipset. Den ska jag kolla upp.

Verkar som om det går att kommentera nu igen...

Agneta said...

Hej, Gunnar!
Ja du, det är många som skriver deckare nu och fler lär det bli. En ny våg, kanske man kan säga.

Var inom Adlibris och de som skrivit om dessa två böcker är måttligt förtjusta. Språkfel och lite annat klagas det över, men som alltid...smaken är delad.

Tidningen Turist skriver om "Den som törstar":
"En lyckad mix av Dan Browns supersäljare Da vinci-koden och Åsa Larssons Kirunakriminalare Solstorm."

Ska bli intressant att höra din åsikt.
Alltid kul att pröva något nytt.

Så bra att det går att skriva här igen, var säkert något fel hos blogspot.

Kram, Agneta

Tristan said...

Jeg skal videresende denne til min kone, kanskje hun finner den av interesse.

Helena Palena said...

Ännu en deckardrottning. Det finns plats för hur många som helst verkar det som. Men verkligheten överträffar alltid dikten. Dessvärre.

ansepanse said...

hoppas att du inte blir besviken, ska ta och testa henne jag också
kramar

Anonymous said...

Småtrevlig tycker jag - det börjar komma många från svensk miljö. Läser just nu Mats Ahlstedt - denna har en lovande upptakt och handlar om Marstrand (Dömd för livet).

Eftersom jag är lite bekant med Marstrand gillar jag Ann Rosmans böcker. Pratade med henna på bokmässan eftersom hon bl a tackade Helena Edenholm, bibliotekarie på Marstrand.Känner henne lite och har jobbat med hennes dotter i Halmstad. Hon tar ofta upp Marstrands historia.

Lennart C

Mimmi said...

Det såg ut att var ett mysigt ställe att sitta och läsa en bok där ;)
kram/Mimmi

antonia said...

Jag lägger mina böcker på en element som jag vet alla går förbi. Böckerna brukar försvinna. :)